Anslut ditt husbolag till de nöjda husbolagen i Fastighetsförbundet Österbotten

Medlemsservicen är gratis för nya medlemmar hela slutet av året!

Medlem i husbolagets styrelse! Behöver du råd och stöd i din krävande uppgift? Visste du att Fastighetsförbundet Österbotten erbjuder dig medlemsrådgivning och utbildning? Vi betjänar även på svenska

Upplev medlemskapet nu!

Ditt husbolag får ett avgiftsfritt medlemskap i Fastighetsförbundet Österbotten under resten av året och du får tillgång till all vår medlemsservice genast.

Anslut ditt husbolag till skaran av över 650 nöjda husbolag!

>> Fyll i medlemsansökan

Medlemmar i fastighetsföreningen – och via det medlemmar i Fastighetsförbundet – kan fastighetsägare, det vill säga husbolag, fastighetsaktiebolag och hyreshus bli. Medlemsbolagens representanter får rådgivning i bland annat frågor som gäller fastighetslagstiftning, ekonomi- och skatteärenden samt fastighetshållning.

Många goda skäl att ansluta sig som medlem:

• Rådgivning till husbolagets styrelse och disponent. Rådgivningstjänsterna produceras av Finlands Fastighetsförbund
    • Juridisk rådgivning
    • Ekonomi- och skatterådgivning
    • Rådgivning om reparationer, tekniska ärenden och energi
    • Rådgivning gällande äldres boende
  • Raku-konditionsapplikation för byggnader. Raku är en webbapplikation för husbolagen, med vilken man kan utarbeta en utredning av underhållsbehovet enligt bostadsaktiebolagslagen samt också en underhållsplan för bostadsfastigheten.
  • LakiBotti ger svar på ofta ställda juridiska frågor.
  • Deltagande i våra egna utbildningar samt Fastighetsförbundets webbinarier
  • Webbutbildningar:
    • Hyväksytty taloyhtiöhallituksen jäsen (HTHJ) – (Godkänd medlem i husbolags styrelse)
    • Hallituksen puheenjohtajana taloyhtiössä (HTHJPLUS) – (Styrelseordförande i husbolag)
    • Toiminnantarkastuksen perusteet – (Verksamhetsgranskningens grunder)
    • Taloyhtiön pelastussuunnitelma (TaPe) – (Husbolagets räddningsplan)
    • Isännöinnin ostaminen – (Köp av disponentskap)
  • Riksomfattande medlemstidning - Suomen Kiinteistölehti, årgång (10 nummer)
  • Fastighetsförbundet Österbottens egen medlemstidning – Pohjanmaan Kiinteistöviesti – Österbottens Fastighetsinfo, årgång (2 nummer)
  • Elektroniska nyhetsbrev 10 gånger per år, aktuella saker till stöd för husbolaget nationellt och regionalt
  • Medlemssidor, där du hittar Suomen Kiinteistölehti digitalt, hemmets ansvarsfördelningstabelltjänst, nyhetsbrev, verktyg för husbolagen, elektroniska anvisningar, guider och utbildningsvideor samt inspelade webbinarier.
  • Avgiftsfria webbsidor för husbolagen
  • Mobilt medlemskort
  • 20 % rabatt på Kiinteistömedias produkter
  • Extra årgångar av Suomen Kiinteistölehti 25 €/årgång
  • Regionala medlemsförmåner

Alla ovan nämnda förmåner ingår i medlemsavgiften, som för husbolag är i genomsnitt endast 27 €/månad!

Ett medlemskap lönar sig!

• Ökar kunnandet: aktuell information för styrelsen
  • Sparar tid: all hjälp på ett ställe
  •  Underlättar beslutsfattandet: tillgång till korrekta fakta.

Redan ett rådgivningssamtal kan till värdet motsvara hela årets medlemsavgift!

Läs mera och fyll i medlemsansökan på adressen osterbotten.fastighetsforbundet.fi/blimedlem/ansokan/

Husbolag som anslutit sig efter 1.9.2024 får tillgång till medlemsservicen gratis under anslutningsåret. Om medlemskapet inte sägs upp senast 31.12.2024, faktureras den årliga medlemsavgiften år 2025 normalt enligt medlemsavgiftstabellen.

Ytterligare uppgifter: toiminnanjohtaja Mervi Ala-Prinkkilä Kiinteistöliitto Pohjanmaa mervi.ala-prinkkila@kiinteistoliitto.fi p. 040 545 5949