Föreningens medlemssidor har förnyats – registrera dig och börja använda sidorna!

Publicerad: 02.04.2023

Österbottens Fastighetsförenings medlemssidor har i mars anslutits till Fastighetsförbundets medlemssidor. De tidigare medlemssidorna på Österbottens Fastighetsförenings egen webbplats stängs i början av juni. Utbildningsmaterial, guider, medlemsförmåner, inspelade webbinarier och mycket annat finns i fortsättningen på de nya medlemssidorna och via dem hittar du nu lätt också Fastighetsförbundets material och juridiska informationstjänst.

Allt mera information på medlemssidorna

På de förnyade medlemssidorna hittar du utöver innehåll som är bekant sedan tidigare också en stor mängd nytt material. På medlemssidorna kan du till exempel avlägga avgiftsfria webbkurser i anslutning till styrelsearbete och verksamhetsgranskning, bekanta dig med Fastighetsförbundets undersökningar och enkätresultat samt titta på Österbottens Fastighetsförenings och Fastighetsförbundets webbinarieinspelningar och utbildningsvideor om olika ämnesområden. Lakihelppi- och Lakibotti-tjänsterna hjälper i enkla juridiska frågor som gäller husbolagets verksamhet.

Föreningens medlemsmeddelanden, utbildningsmaterial, regionala medlemsförmåner och tidpunkter för kommande utbildningar finns på samma sätt som tidigare tillgängliga på sidorna för medlemmarna. På sidorna hittar du också den behändiga 3D-webbtjänsten Taloyhtiön vastuunjako, som snabbt ger svar på de vanligaste frågorna gällande ansvarsfördelning i husbolag.

Via medlemssidorna kan du också läsa Kiinteistölehti i elektronisk form. I tidningsarkivet finns också de äldre numren.

Vi rekommenderar att husbolagets hela styrelse och disponent registrerar sig på medlemssidorna. På så sätt får husbolaget störst nytta av medlemskapet.

Registrera dig och beställ användar-id

Det går inte att registrera sig på de nya sidorna med användar-id till de gamla medlemssidorna, utan separat registrering krävs till de nya sidorna.

Registrera dig som användare av medlemssidorna på adressen https://www.kiinteistoliitto.fi/kirjautuminen/rekisteroityminen/ genom att i de reserverade fälten fylla i ditt namn, e-postadress och medlemsnumret för det medlemshus du representerar.

Du kan registrera dig som användare av medlemssidorna endast om e-postadressen som du använder vid registreringen finns lagrad i Österbottens Fastighetsförenings medlemsregister.  Meddela vid behov din e-postadress till pohjanmaa@kiinteistoliitto.fi, så sätter vi in den i medlemsregistret. Om du har glömt medlemsnumret, kan du fråga efter det på samma adress.

Efter registrering får du ett bekräftelsemeddelande till den e-postadress som du uppgett. I bekräftelsemeddelandet finns en länk till en skyddad sida, där du skapar dig ett lösenord. Lösenordet ska bestå av minst 8 tecken och det ska ha minst en stor bokstav, en liten bokstav och en siffra.

Du kan logga in på medlemssidorna genom att använda den e-postadress som du uppgett och lösenordet som du registrerat. Medlemssidorna finns på adressen www.kiinteistoliitto.fi/jasensivut. Till sidorna kommer du också på adressen http://www.kiinteistoliitto.fi. Inloggningslänken finns i övre kanten av sidorna.

Ladda ner ett mobilt medlemskort till din telefon

Det mobila medlemskortet är en app som du laddar ner på din smarttelefon eller -apparat och som gör det lättare och snabbare att använda medlemsservicen och -förmånerna. Med medlemskortet kan husbolagets ordförande, styrelsemedlem, disponent, revisor eller verksamhetsgranskare samt representant för hyreshus ringa till rådgivningstjänster, anmäla sig till evenemang, uppdatera sina kontaktuppgifter i medlemsregistret samt utnyttja mångsidiga medlemsförmåner.

Läs här närmare anvisningar (FI) om att ladda ner och ta i bruk kortet.