Medlemmarna i Fastighetsförbundet Österbotten är mer nöjda än tidigare – tjänsternas kvalitet och rekommendationsviljan ökar

Publicerad: 24.09.2024

Resultaten från Fastighetsförbundet Österbottens medlemsnöjdhetsenkät för år 2024 visar att medlemmarna är mer nöjda med föreningens tjänster och verksamhet. 74 personer svarade på enkäten, och resultaten kan jämföras med både det nationella materialet och Fastighetsföreningen Österbottens resultat från 2021.

Medlemmarna gav föreningens medlemskap ett medelbetyg på 8,56, vilket är något högre än det totala genomsnittet på 8,55. Nöjdheten med tjänsterna hade också förbättrats. Medelbetyget för rådgivningstjänster var 5,8, vilket är något lägre än genomsnittet på 5,9 från 2021. Utbildningstillfällen och evenemang bedömdes med ett genomsnitt på 5,9, vilket är betydligt högre än 2021 års genomsnitt på 5,4. Kommunikation och information fick ett medelbetyg på 5,9, medan det 2021 var 5,3. Intressebevakningen bedömdes med ett medelbetyg på 5,6, vilket är högre än 2021 års genomsnitt på 5,3.

Föreningens rekommendationsvilja har ökat

Rekommendationsviljan har ökat avsevärt. Hela 96 % av Fastighetsförbundet Österbottens medlemmar skulle rekommendera medlemskapet i Fastighetsförbundet, och 54 % av respondenterna har berättat att de redan har rekommenderat medlemskapet till andra. Net Promoter Score (NPS) var i år 44, en betydande ökning från 2021 års resultat på 26.

Utvecklingen av tjänsterna fick ett medelbetyg på 5,20 år 2024, jämfört med 4,98 år 2021. Detta visar att Fastighetsförbundet Österbotten har lyckats utveckla sin verksamhet och bättre möta sina medlemmars behov.

Sammanfattningsvis kan det konstateras att Fastighetsförbundet Österbottens medlemmar i allmänhet är mer nöjda år 2024 jämfört med 2021. Självklart finns det alltid utrymme för förbättringar, och resultaten från enkäten ger oss mycket hjälp i planeringen av framtida verksamhet till förmån för husbolagen.

Tack till alla som deltog i enkäten. Vi fortsätter att utveckla föreningen till det bästa för våra medlemmar!