Österbottens Fastighetsförenings verksamhetsledare lämnar sin uppgift

Publicerad: 23.09.2022

Österbottens Fastighetsförenings långvariga verksamhetsledare Arto Saarikoski lämnar sin uppgift i september.  Föreningens styrelse har inlett rekryteringen av en ny verksamhetsledare.

Arto Saarikoski har arbetat som verksamhetsledare för Österbottens Fastighetsförening sedan år 1998.  Under sin över två årtionden långa karriär har Saarikoski utfört sakkunnigt och viktigt intressebevaknings- och rådgivningsarbete Österbottens och Mellersta Österbottens husbolag till fromma.   Föreningens styrelse och kommunikationsassistent tackar Saarikoski för de gemensamma arbetsåren när han nu överlämnar stafettpinnen till sin kommande efterträdare.

Ny verksamhetsledare söks till Vasa

Föreningens styrelse har inlett rekryteringen av en ny verksamhetsledare. Till verksamhetsledarens arbetsuppgifter hör i huvuddrag föreningens administrativa uppgifter och medlemsrekrytering samt juridisk rådgivning på finska och svenska till medlemshusbolagens representanter.  Föreningens verksamhetsställe finns i Vasa.  Styrelsen hoppas hitta en efterträdare till Saarikoski under hösten.

Österbottens Fastighetsförening är Finlands Fastighetsförbunds distriktsorganisation som verkar i Österbotten och Mellersta Österbotten. I föreningens 630 medlemshusbolag bor över 25.000 invånare.